BERRIAK

Zuzendariaren hitza

Ikastola, bai; zergatik?

Behin, aldiro egiten genuenez, Andoni, Amaia eta hirurok elkartu ginen eta gure ingurumariko lagun askori entzuten geniona gure artera ekarri genuen: zer zentzu du gaur ikastolak? Izan ere, maiz entzuten den burutazioa edo iritzia zera da: euskara eta euskaraz eskola publikoek eta kristau ikastetxeek irakasten badute, zein da eta zerk justifikatzen du ikastolaren egungo egitekoa? […]

GEHIAGO >

Arizmendik leinztarrei zuzendua

Aspalditxotik ez geunden ikastolok geure hezkuntza-jarduerarengatik hedabideetan astinduta. Garai batean, Madril ingurumariko esatari edota politikariek adierazi ziguten ez ginela euren gustukoak. Ahaztu ez, baina atzean utzita zeuden topikoak eta leloak zirelakoan geunden. Arizmendi Ikastolaren kasuan, bestalde, emaitza akademikoekin batera, handik eta hemendik jasotako sariak eta errekonozimenduak ditugu iraganean eta azken urteotan ondo egindako lanaren seinale. […]

GEHIAGO >

Nolako pedagogia, halako arkitektura

Pedagogiaren historiari so eginez gero, hezkuntza eraldatzen saiatu diren berritzaileak ezertan saiatu badira, hezkuntza-espazio tradizionalak iraultzen eta heziketaren giro alternatiboak sortzen izan da. Elkarrizketa osoa.

GEHIAGO >

Leintzeko hezkuntza euskaldunak 50 urte

Gaurkoa ulertzeko, atzokoa aztertu. Biharkoa eraikitzeko, gaurkoa eraldatu. Jende askori, gazteei bereziki, baina adinean aurrera doazenei ere, hezkuntza euskalduna noiztik gure bailaran den galdetuz gero, haien erantzunak, kasu gehienetan, hezkuntza euskalduna XIX. mendean lekutuko luke. Aspaldikoa kontu bezala sentitzen dute. Oso gutxik zehazten dute XX. mendearen erdiko aldian hasi zela Euskal Herriak hezkuntza propioa izaten. […]

GEHIAGO >

Kilometro komunitarioak

Lekukotasunik onena, egindakoa. Horixe bera agerian utzi dute oñatiarrek, Txantxiku ikastolaren eskutik, 2017ko Kilometroak antolatu eta kudeatu dutenean. Erronkari erantzuteko lekaixoka ireki zuten zirkuitua eta ondo egindako lanak ematen duen satisfazioaz lekaixoka amaitu zuten eguna. Bejondeiela!! Horrelako festak eta jende biltzeak baliatzen dituzten zenbaitek uneko politikagintzarekin zerikusia duten gaiak hizpide izateko euren diskurtso eta adierazpenetan. […]

GEHIAGO >

Autonomia ala autogestioa?

Orain dela aste gutxi HIKHASI hezkuntza-aldizkari euskaldunak argitaraturiko elkarrizketa batean irakurri ahal dugunez, Eusko Jaurlaritzaren Hezkuntza Saileko ikuskari Gonzalo Larruzeak hezkuntzari buruzko adierazpen gordinak bezain interesgarriak plazaratu ditu (https://labur.eus/Dhy1E). Hezkuntza-politikan interesa duen orori zinez gomendatzeko modukoak. Eskarmentu handikoa dugu Gonzalo Larruzea, Hezkuntza-administrazioan eta Eusko Jaurlaritzaren jabegoko ikastetxeen sarean, alegia, 1993ko Euskal Eskola Publikoaren Legeak arautzen […]

GEHIAGO >

ARKITEKTURA KOOP.

ARKITEKTURA KOOP. Ba al dago arkitektura ikusteko, diseinatzeko eta burutzeko dimentsio kooperatiborik? Elkarlanak, lankidetzak, auzolanak … lan egiteko modu soila baino harago doan besterik jorratua dute, aberatsagoa eta konplexuagoa. Horren lekuko dugu gure kooperatiba mugimendua. Horren ondorioz, eraldaketa sozialarekiko konpromisoa ez da hitz hutsa izan, bizi eta sentitu daitekeen zerbait dugu gure ingurumarian eta guregandik […]

GEHIAGO >

HUHEZI-MU eta ARIZMENDIren arteko kooperazioa

Pasa den uztailaren 20an, Donostiako Kursaalen, gure kooperatiba-taldearen Kongresuak aho batez onetsitako Etorkizuneko MONDRAGON proposamenean erronka jakin bat planteatzen zitzaigun: ezagutzari legokiokeen proiektu traktore bat antolatzea. Bistan denez, Etorkizuneko MONDRAGON planteamenduak agerian utzi du balio korporatiboen bizipena sendotzeko beharra, baita Eraldaketa Sozialaren balioari bultzada berri bat emateko beharra ere. 2014ko abenduaren 15eko Kongresu-saioan, Javier Sotil […]

GEHIAGO >

60 urte igaro eta gero, burua lehengo lepotik!

60 urte igaro eta gero, burua lehengo lepotik! (Joseba Iñaki Etxezarreta, Arizmendi Ikastolako zuzendaria) Estatu baten hezkuntza-sistemari buruzko definizioen artean, zehatza eta argia den ondoko hau aurkitzen da: Estatu hori gobernatzen dutenen kontzepzio juridiko eta pedagogikoen sintesia instituzionala (Hans, Schneider, Rosello). Espainiako Estatua 1953an gobernatzen zutenek Batxilergoa bi etapatan bereizi zuten: Elemental (10 urterekin has zitekeena) […]

GEHIAGO >
2 / 3123